torsdag 14 februari 2008

Bloggvärldens väljarundersökning 2008:1

Bloggen Bent gör ett inlägg om krokodilgapet i opinionsundersökningar.
Det är nog samma resonemang som jag själv för om de ständigt återkommande mediarubriker. För att visa på värdet av dessa undersökningar så startade jag förra månaden en ständig undersökning på min blogg.
Den har givetvis sina begränsningar. Det går att fuska genom att en person kan kuta kring på sitt partikontor och klicka på alla datorer. Men den möjligheten har ju alla. Den andra begränsningen är att alla inte hittar till min blogg. Men det urval som sker av stora institut kan också ifrågasättas.
Det som blir intressant med mina undersökningar är att frågan är enkel och reultatet är synligt, med möjlighet att ändra sin röst under månaden.

Ok hur har det då gått i bloggvärldens väljarundersökning 2008:1. Ja det är en onormalt hög andel som väljer (sd) och (c) kommer under 4%. Ett intressant resultat som visar sig är att (fi) lever och att det finns en stor grupp som slutat att rösta.

Nu är det några timmar kvar att rösta men det kommer som sagt fortlöpande möjlighet.



Andre bloggar om: , , , , , , , , ,
Technorati om:
, , , , , , , , ,
Icerocket om:
, , , , , , , , ,
Intressant.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar