måndag 11 februari 2008

Herre på täppan, en barnlek.

Presidentvalet i USA pågår för fullt. I USA vet stora delar av befolkningen inte om att det är presidentval, ännu fler vet inte vilka kandidaterna är, och majoriteten skulle jag vilja påstå vet inte vilket program kandidaterna har. I Sverige skrivs det spaltkilometer om "tävlingen". Varför är lilla Sverige så intresserat eller kanske är vi inte det men tycker det är kul med idoltävlingar?Det blev ju oavgjort mellan Östros och Borg i TV. Var det din och min vardag som avhandlades eller var det ett underhållningsprogram?

Intressant är också att blogg.se verkar ha brutit samman. Jag kan snällt logga in men inte längre publicera. Det händer ibland att tekniken inte fungerar. Så det löser sig nog..
Bloggportalen verkar inte gilla -on all sides - eftersom den inte indexeras längre. Så då går det inte att länka Aftonbladet. Vad fiffigt!
Det verkar finnas ett virus på nätet som sprider sig från tidningsägarna ut till portalerna och vidare..? Det är väl det gamla vanliga herre på täppan kan jag tänka mig. Alltid finns det de som vill styra vad och hur andra får tänka och uttrycka sig. Men om nu bloggvärlden också bara är en tävling så lär inte de som bygger hinder vinna den tävlingen.

Intressant

3 kommentarer:

  1. Håller med om att blogg.se strulat mer än lovligt på sistone. Nyss verkade dock din sida fungera. ;-) Men är man riktigt kräsen så ska man nog fixa en domän och ta in på webhotell. :-)

    SvaraRadera
  2. Jodu Eska. Läsa den för dig går bra. Men jag kan inte skriva något nytt på den. Bloggportalen indexerar den heller inte för tillfället.(Jag har för säkerhets skull gjort en kopia på hela bloggen, så jag får väl publicera om den någon annan stans, om det nu inte bara är tekninken som fallerar.)
    Så ett litet tips kan vara att inte lägga alla ägg i en korg. M.a.o. skaffa många bloggar om någon får för sig att släcka ner det du skriver.

    SvaraRadera
  3. Annars så finns det ju suveräna program som t.ex WinHTTrack. Med den kan du ju spara hela bloggen på hårddisken. :-)

    SvaraRadera