tisdag 18 mars 2008

Jag börjar gilla Jinge

Det finns väl ingen bloggare förutom de där skoman(nedvärderarna:)) som jag varit så trött på som Jinge. Han håller ständigt på och skriver ensidigt om Israels övergrepp mot det palestinska folket. Han har givetvis rätt men helt enögd är nog inte så klokt alla gånger.
Dessutom kör han med sin egen variant av censur, även om jag faktiskt tycker han blivit lite mer timid de senaste månaderna. Men beskrivningen "Bloggen drivs av en snäll och timid äldre herre, bråkar aldrig med någon, klappar katten, fotograferar och skriver om politik mest varje dag." Snäll får en helt ny betydelse när Jinge tar ordet vid sitt tangentbord.

Men nu till det jag ville säga. Han skriver rätt bra den kattklappande herren trots allt. Och nu har han börjat få upp ögonen för miljön. Det gillar jag.

Kort utdrag från Jinge om tänkande borgare. Hela läser du här
Rubriken är nästan bättre än "skomanpojkarnas". Stockholms borgarna tänker med röven.
"Nu har beslutet kommit, Bromma Flygplats blir kvar i trettio år har stadshusets borgerliga politiker beslutat. Som vanligt struntar de i miljö och luftföroreningar.
Bromma hade kunnat bli ett bostadsområde för 40-50 tusen människor, men av det blev ingenting."
Hade det kunna sägas bättre?


Mer intressant av wadström och om jinge Andra om , , , , , , , , , , , Technorati Tags: , , , , , , , , , , ,
SvD1 DN AB1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar