söndag 21 september 2008

Livet är svårt

Jag har varit lite tyst på den här bloggen. Jag blir lite utmattad av att ständigt skriva om FRA. men det är en oerhört viktig frihetsfråga för oss alla. Det finns nog ingen viktigare politisk fråga just nu. Vi kan inte bygga ett samhälle där den demokratiska processen vänds så att makten kontrollerar folket istället för att folket väljer och kontrollerar makten. Vi är då snart vid det vi brukar kalla diktatur. Så visst kan det bli tjatigt men läs här på Focus. Det är en rätt intressant läsning.

Jag och många med mig är nog förvånade och skakade över hur en borgerlig regering där det fanns liberala partier ens kunnat komma på tanken. Det ansikte Reinfeldt och Borg visat upp är något helt annat än det som svenska folket valde. Förtroendesiffrorna visar sitt tydliga tecken..Svd Dn Expr Sydsv HD Slutsatsen är att Reinfeldt borde vara mer oroad över sin egen allians än oppositionens. 50 kronor i sänkt akassa!! Vi bockar och bugar...men vänta nu skulle inte alla få jobb när det nya arbetarpartiet kom till makten?
Den moderata regeringen gör inte tillräckligt för att dämpa effekterna av lågkonjunkturen. I tider av ekonomisk oro skulle det ha behövts kraftfulla satsningar på utbildning och investeringar i ett hållbart samhälle som också ger riktiga arbetstillfällen. I stället prioriterar statsminister Fredrik Reinfeldt sänkt skatt för människor som redan tjänar väldigt mycket

Men mitt i allt som pågår i politiken så är nog ändå Livet det mest centrala. I blogstafetten sände jag ämnet "vad händer när du dör" till Bantartant. Det blev en rätt intressant blogg om vikten av att ge kärlek när man lever. Så som av en händelse så hamnade jag in på en annan blogg som skrev om sorgen. Den bloggen måste du bara läsa!
Det är det här som gör bloggen så viktig att alla ämnen går att hitta när människor kommunicerar med varandra. När vi lyssnar på varandra. Kärlek vänner och jag återkommer efter lite paus.

Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: blogstafett lex orwell , , , , , moderaterna , vänsterterpartiet, , miljöpartiet, centerpartiet, folkpartiet, sverigedemokraterna feministiskt initiativ, piratpartiet junilistan fra yttrandefrihet tryckfrihet övervakning pressfrihet frihet FRA-lag FRAlagen Technorati om: , , fra , Icerocket om: , , fra

1 kommentar:

  1. Sorgligt är det..varför måste det bli så här i vårat en gång så fint land.

    SvaraRadera