söndag 25 januari 2009

Bloggen är oersättlig

DN skriver att en mening räcker. Deepedition som är en bevandrad man skriver intressant om olika perspektiv. Bloggen har många gånger dödförklarats. Nu dör den inte utan transformeras, ja den beter sig ett vanligt virus:) Multimedia frodas och utvecklas på bloggen. Microbllogarna knyts ihop till bloggen som får funktionen av individuell portal. Några a bloggarna bl.a. den här kommer att utvecklat till regelrätta tv-kanaler. Vi är just i starten av bloggen utveckling. Annica Tiger som borde kunna kallas Sveriges bloggdrottning tar upp frågan också.

Jag funderade lite över alla microbloggar och kom fram till att bloggen är oersättlig. En liten rolig tjänst räknade ut värdet på den här lilla fritidsbloggen är 127.000 kronor.

Om det nu skulle vara ett korrekt marknadsvärde, vilket det givetvis inte är, så skulle jag då kunna tänka mig sälja bloggen till Reinfeldt t.ex.


Svaret är nej, för bloggen har ett eget högre värde för mig. Det är min möjlighet att vara en aktiv medborgare och föra till torgs just mina tankar. För mig handlar bloggen om yttrandefrihet..frihet?.........jag just fri...


Det finns sådär 100.000.000. Ja just det, 100 miljoner bloggar på planeten. Vi är bara i början av en riktig kultur revolution. Självklar är motkrafterna många. Den här mannen har givit motståndet mot frihet och yttrandefrihet och tekniskt framåtskridande ett ansikte. Jag säger bara FRA...sedan får det vara bra för den här gången. Miljöpartiet och Piratpartiet är två partier som observerat det moderatena försöker göra. Så räkna med en het valrörelse om teknikutveckling och yttrandefrihet 2010.. Internets fiender är mycket aktiva..fundera varför..kan det handla om makt..makt över det fria ordet kanske?


Wadström avslutar med lite relevant musik för 2000-talet


Jo visst jag har också twitter, facebook, bloggy och vad nu allt heter..så visst är det lite kul med snabbisar på nätet också. Men som jag skrev ovan, de kommer att integreras i bloggen framöver.

Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: , , , , , . Fra beatles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar