fredag 16 januari 2009

En paus i mördandet? - Vakna Bildt!

Jag skall egentligen inte blogga just nu. Håller på med lite teknikfrågor.
Men jag blir så upprörd över staten Israels aggerande.
Att de dödat mer än 1000 människor, bombat FN, skolor, sjukhus verkar inte bekymra Staten Israel det minsta.
Nu finns det en möjlighet till vapenvila och förhandling. Det står mycket om det i pressen.
Om nu inte staten Israel accepterar vapenvila, drar sig tillbaka och förhandlar då måste Sverige ensidigt avbryta de ekonomiska och politiska förbindelserna med Israel omgående.
Jag har använt ordet folkmord. Det är hårda ord. Men med den hänsynslöshet och avsaknad om respekt både för krigets lagar och de mänskliga rättigheterna så fortsätter jag att koppla handlingarna till vad Hitler gjorde. Vi får inte låta det hända igen oavsett vilket folk som drabbas.

Jag kan inte låta bli att förundras över Reinfeldts flathet. Ni minns väl alla de aggressiva uttalande Bildt gjorde mot Sovjet när Sjvjet förhindrade ett folkmord. Vår utrikespolitik är lika förvirrad som svensk ekonomi och arbetsmarknad nu. Kan verkligen vår Regering sitta kvar till 2010?

Mer intressant av wadström israel gaza hamas palestina sovjet folkmord bildt
Aktuell press :Dagen 2 DN SvD Aftonbladet 2 Bloggar är det så många som skriver så det är svårt att välja ut någon. Svensson skriver tydlig så läs han.

1 kommentar:

  1. jag är ingen israel eller glad för vad israel gör.men varför skall vi i västvärlden bara låta det ske?
    den ena bomben efter den andra i Israel och övriga världen exploderar,varför skall vi bara acceptera det.nu har Israel fått nog och visar det som övriga västvärlden inte vågar.jag finner att det är synd o skam att vi alla här i världen inte kan leva tillsammans utan att det måste ske lönnmord överallt.vem är skuld åt det???

    SvaraRadera