fredag 6 februari 2009

Musik för ny energi

Ny börjar melodifestivalen igen. Jag tyckte den just slutade men ok då, vi kör igen.
Musik är underbart. På Myspace hittar jag oftast den musik och de musiker jag gillar. Det skall bli intressant att följa melodifestivalen och se om jag får några nya favoriter.
Det som är lite roligt är när musiker börjar blogga. En av mina svenska favoriter är Stefan Sundström. Läs hans blogg. En bloggare jag gillar är Schlaug. Han är helt galen i Elvis, skriver böcker och föreläser om den gamle rockkungen.

Jag har skapat en ny musiklista här på bloggen. Musik för ny energi. Vi får se om det kommer några nya artister och framförallt sånger med aktuella texter i melodifestivalen.

Eddie Menduza ligger 1.a må listan för Musik för ny energi. Inte så konstigt. Listan är ny och det har inte hunnit komma in några förslag än. Du kanske har någon bra låt för ny energi.

Visst all musik ger ny energi, men den här listan är som alternativ till våra politikers ord.
Jag får alltid tankar av musik. Så en sång som heter vacker död stad får mig att tänka på härdsmältor och utplånade av mänskligt liv. Men visst sånger om smärta och kärlek berör också. Jag skall med intresse följa de svenska artisterna som tävlar i år. Nu sången av Thåström.



Nina Söderquist, Jonathan Fagerlund, Shirley Clamp, Scotts, Emilia, Alcazar, Caroline af Ugglas, Marie Serneholt
Man behöver inte vara någon Bert Willis Karlsson, -----(även kallad "Skara-Bert", född 21 juni 1945 i Tidan i Skövde kommun i Västra Götalands län (dåvarande Skaraborgs län), är en svensk entreprenör, föreläsare, debattör, programledare, förläggare och skivbolagsdirektör. Han var medgrundare till Ny Demokrati och riksdagsledamot 1991–1994, men har därefter inte varit politiskt aktiv.)-----för att förstå att Scotts ligger bra till. De har fått mycket tv tid på senare tid och spelar trallglad dansmusik.

Själv gillar jag Caroline för hon sjunger med hela kroppen...

Det finns mycket pengar bakom både bloggar, politiken, religionen och musiktävlingar

Det som är tryggt för dig när du läser Wadström är att du vet att det är en fri man som skriver. Visst är jag grön men jag skriver vad jag tänker ändå. Lite press om denne trevlige man som slåss för yttrandefrihet och demokrati. I alla lägen. Här sitter ingen köpt varelse. Jag älskar frihet och yttrandefrihet och så musik i alla dess underbara former. Så visst miljöpartist men ingen sponsrad sådan. Jag skriver alltid vad jag vill och inte vad andra vill.
Så nu är det dax för lite mer musik.






Mer intressant av wadström Fler bloggar om eddi menduza kärnkraft thåström melodifestivalen melodifestivalen 2009, musik elvis
sundström Nina Söderquist Jonathan Fagerlund Shirley Clamp Scotts Emilia Alcazar Caroline af Ugglas Marie Serneholt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar