onsdag 16 november 2016

Dagens promenad 161116

Tänkte skriva några bloggar på temat dagens promenad.

Promenader, särskilt de i skogen är rätt uppfriskande och rogivande tycker jag. Hjärnan och övriga kroppen mår rätt gott av lite rörelse. Framförallt brukar min hjärna sortera och komma fram till det som är värt att ägna tankar till.

Så där gick jag i lugn och ro, konstaterade att det fanns rätt mycket svamp nu när det åter blivit barmark. En bit bort gick några rådjur och betade. De är nästan osynliga förutom den vita rumpan. Oftast brukar de fara iväg men de här gick rätt stilla och betade.

Då ringde telefonen och rådjuren hoppade iväg,

Hej sa en kvinna som sa sig ringa från företaget xx. - Hon ville sälja en tjänst som skulle leta reda på bästa räntan för lån.
Jag har inga lån så tyvärr kan jag inte hjälpa dig svarade jag.

Vilken lustig värld vi lever i tänkte jag. Undrar hur många meningslösa sysselsättningar det finns. Människor går säkert till sina sysselsättningar och tycker de är meningsfulla.

Nu var skogens tystnad bruten och jag hörde på avstånd ljudet från bilar på motorvägen blandat med klockor från någon av stadens kyrkor. En salig blandning av den materiella världen och döden.  En låt dök upp i skallen från ingenstans.


Men jag skakade lite på skallen och kom tillbaka till skogen och såg att jag stod vid ett "vägskäl"

Som alltid i Livet uppstår det massa val. Skall jag gå till höger, till vänster, rakt fram, vända tillbaka eller stå helt still. Ja det var väl en meningsfull sysselsättning.

Det är rätt roligt med texter. Jag beskriver bara hur jag tänkte några sekunder på en promenad i mitt Liv.  Det tog flera minuter att skriva om dessa sekunder....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar