lördag 12 december 2020

Lite funderingar i vintermörkret

Jag sitter och formulerar en överklagan till Mark o miljödomstolen. Då behöver hjärnan ställa om till juridik och jag försöker läsa på lite i olika lagtexter. Det är inte så komplicerat, kanske lite enformigt. Den får vänta några timmar så postar jag den imorgon.

Samtidigt eller växelvis håller jag på och spelar in till den podd jag kommer starta. Det är betydligt mer komplicerat för min hjärna. Att skriva ner några rader i en blogg är rätt enkelt då ser jag vad jag skriver innan jag trycker på publicera. Jag har ju också bloggat i årtionden så jag vet ungefär hur en text tas emot beroende på hur och vad jag skriver.

Det är kul med att spela in en podd men det är lite märkligt. Från ingenting så skall jag liksom spela in någonting. Finns ingen som säger vad den skall handla om eller hur jag gör den. Full frihet alltså och jag vet inte ens vem som kommer lyssna. En sång passerar min hjärna och jag hör Janis Joplin freedom´s just another word for nothing. 

Känns också lite ovanligt att prata istället för att skriva. Borde inte vara så då jag dels pratar mycket och stavar som en pingvin flyger. Jag har lyssnat på rätt många podcast nu och lyssnat på massor av folk som gör poddar för att försöka fatta hur de tänker och hur de rent tekniskt gör.

Blir nog en rätt bra podd om jag får säga det själv eller kanske iden är bra sedan krävds det massa annat för det skall fungera som jag vill. Jag har planerat den skall vara igång till nyår så då får det bli så. Bra att sätta upp en tid annars kan jag nog sitta och fundera i evighet.

Har hunnit med en lite promenad i mörkret också, gäller ju att hålla igång kroppen så knoppen fungerar.

Vad skall jag hitta på för sång till den här texten? Kanske den här..  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar