lördag 12 januari 2008

Elvis det första blekmedlet

När det gäller musik så har jag givetvis Chuck Berry som en av mina favoriter. Titeln Elvis det första blekmedlet är en liten retning till Birger Schlaug. För visst var det så att blues & rock först blev accepterad av det vita USA när Elvis transpirerade och transformerade. Musiken blev lite blekare, även om jag gillar Elvis också. Men Birger Schlaug gillar Chuck också och har skrivit ett bra inlägg under 07.

En artist Keith Richards (The Rolling Stones) har också varit ett blekmedel som Elvis. Jag har ju skrivit en hel del om Keith eftersom han är The King :) Det finns många svenska artister som bär fanan högt. Den som har mest stoneskänsla är enligt mig Stefan Sundström.

Varför då denna utläggning om musik. Jo när jag höll på och letade runt efter en ny plats att ha min blogg så berättade en något yngre "herre" på jobbet om något som heter myspace. Det är svårt att hänga med i allt på nätet, ålderskrämpor. Undersökas måste det självklart. "Låt ingen dag gå fåfängt bort så vinns lärdom inom kort". Hur som haver det är ett onlinecommunity.

Både Chuck, Keith och Stefan fanns där och mängder av andra intressanta personer :) Nu är jag som sagt inte riktigt klar på hur det fungerar på ett onlinecommunity men nu har både Chuck och Stefan addat mig. Stefan har jag träffat IRL men inte Chuck. Vi är vänner vad underbart Livet kan vara.

Nu vet jag att en och annan av mina IRLvänner läser min blogg så
välkommen , ja även du som gillar det jag skriver såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar