söndag 13 januari 2008

En repris och sammanfattning

Eftersom jag har flyttat min blogg hit så tänkte jag göra en kort sammanfattning om vad jag skrivit om tidigare. Så här är en repris lite redigerad.

Hur var nu året 2007, alla människor har självklart sin egen historia.
Men nu skulle det här inlägget handla om mitt bloggperspektiv 2007.
Välkommen till min nya blogg om frihet!, så började mitt bloggande 8:e juli 2007. Sedan dess har 35000 datorer besökt bloggen och läst ca 65000 sidor. Jag tänkte jag skulle sammanfatta lite av mina erfarenheter av detta första halvår som bloggare. Det har hunnit bli ca. 650 inlägg. Jag stavar inget vidare, särskilt inte när det går undan. Jag har fått en hel del "elaka" kommentarer om detta så jag känner mig rätt nöjd med mitt inlägg om andvända.

Den mest besökta och lästa sidan på min blogg har varit Yttrandefriheten 3. Här är det många läsare som läst i en timme eller mer om Sveriges största rättsskandal någonsin. Det temat lär jag ägna många inlägg till även 2008.
En annan mycket välbesökt sida är det jag skrivit om Vetlandametoden®. Det handlar om den historia Janne Josefsson berättade om Louise.
Ett tredje inlägg som blivit uppmärksammat är det om Tyckiatri . Det inlägget ledde vidare till en debattartikel om WoW och dataspelande på SVT´s argument. Det var med ett litet leende jag hörde efter inslaget att nu kan du gå ut och läsa en debattartikel av bloggaren Björn Wadström. Det var en rätt märklig känsla att bli titulerad "bloggaren".

Mina politiska värderingar ligger närmast Miljöpartiet så självklart kommer det ständigt upp olika miljö vinklingar i mina inlägg. Det som hänt under detta halvår är att fler och fler gröna börjar dyka upp på nätet. Ja det är nästan som maskrosor på en sommargräsmatta.
Det kommer under 2008 fler gröna initiativ men jag vill särskilt uppmärksamma de två Joakim för arbete under 2007. Larsson för att han fixat till grönabloggar och Hörsing för hans uppfinningsrikedom. Till och med Miljöpartiet har lyckats få till en sida med bloggare.

Egentligen skulle jag ha ägnat tid till mitt eget bokprojekt om med-vetande. Men eftersom jag tänkt bli 73 så har jag förhoppningsvis 17 år kvar i livet och kommer att få ihop denna skrift innan jag återgår till moder jord och blir en kolatom igen.

Så en hel del funderande kring människors religion finns det så klart på bloggen. Jag är väl en ödmjuk ateist som respekterar allas vårt stora frågetecken inför Livet. Jag har däremot svårt för när religion och politik blandas alltför friskt. Det ledar alltid till död och förintelse.

Musik slutligen så finns det väl två typiska inlägg Fritt om min Springsteen och Fritt från Keith Ja med dessa fria yttranden får jag önska er alla
Gott Nytt 2008
Björn Wadström

2 kommentarer: