söndag 27 januari 2008

Jan Myrdal

Jag höjde på ögonbrynen i morse. Äntligen lyfter någon rikstidning, SvD, på locket till det största mörkerrummet i Svensk historia. Det har bara varit lokala Södermanlands Nyheter som vågat skriva. Jag talar inte om nazismen utan om den dagen då rättsystemet och den fria pressen sattes ur spel. Jag har skrivit många inlägg på min blogg - on all sides - om historien. Har du inte läst det jag skrivit så gör det. Det handlar om dig och mig. Det handlar om att ett fåtal lyckats sätta yttrandefriheten och rättssystemet ur spel. Jan Myrdal gör en liknade analys, så läs vad han skriver.

1 kommentar:

  1. JM kan ibland kännas jobbig för mig, men han är konsekvent och väl påläst - och det är extremt sällsynt bland skriftställare. När nästan halva befolkningen inte visste vilka som styrde förra mandatperioden -- medan den som inte vet vilka som deltar i "let´s dance" ses som obildad --- ja, då är vi där vi är idag.

    SvaraRadera