tisdag 22 januari 2008

Vadå comlink

Jag läser dagens mymlan om - ett första intryck- Vi har fått ögon till att se med. Ett mycket intressant inlägg ur många perspektiv. Hon tar även upp intrycket av en blogg och givetvis är det så att det inte bara är innehåll utan även form som har betydelse. IRL använder vi dessutom alla våra andra sinnen när vi får ett intryck (eller avtryck) av den andre.
Varför tror du att jag valt att ha en grön färg på min blogg. Färgen signalerar att det finns en grön grundvärdering i innehållet. Det kan givetvis stöta bort en och annan enögd läsare.
För mig så underlättar det om jag har en uppfattning om en skribents värderingar. Det är särskilt viktigt när det är politiska texter som i vår dagspress (om nu inte alla texter egentligen är politiska (värderande)).

Rubriken till det här inlägget härrör sig från valet att kommentera mymlans inlägg eller länka en text. Så det fick bli en comlink.

Comlink är en länk som egentligen är en kommentar, men inte är det. Men det finns 774000 andra artiklar om comlinkgoogel. Där har ordet en helt annan betydelse;)

Intressant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar