torsdag 7 februari 2008

Sveriges tydligaste blogg

Jag träffar en hel del människor med autism. Jag försöker också arbeta i FA för att öka förståelsen från neuro typiska människor. När jag skriver så inser jag att min blogg blir svårläst för den som har autism.

För någon månad sedan hamnade jag på en blogg som var tydligt skriven. Spiro Spero som bloggen heter är en underbar blogg att läsa. Det som står under viktigt är bra formulerat.

Tänk om jag kunde skriva så klart. Men trots att jag vet, så använder jag ofta ironi, liknelser..Jag kom att tänka på ett uttryck. "Jag tror jag hoppar över maten". Med det menas att jag inte äter den här måltiden. Men egentligen står det något annat. Visst är vårat språk märkligt.

Nu såg jag Spiro Spero igen som en av deltagarna i bloggstafetten. Så till dig som läser detta inlägg missa inte att läsa Spiro Spero.

1 kommentar:

  1. Hej och tack för länken! I will reciprocate (länka tillbaka) ;)

    Jag har läst en del på din blogg nu. Och förutom en hel del politiska grejer ;) så förstår jag din blogg ganska väl tror jag. Ta inlägget om Göran Skytte, instämmer till fullo!

    Så jag tycker du gör ett bra jobb med att försöka vara tydlig! Du skall veta att det uppskattas!

    SvaraRadera