tisdag 11 mars 2008

Nu kommer snart sedelpressarna fram

Reserverna töms och 1200 miljarder rullar ut på marknaden. Sen finns bara sedelpressen kvar som åtgärd. Vi närmar oss alltmer USA-konkursen. Så återigen håll i plånboken och gör inga investeringar med lånade pengar.
Att betala 26000:- för fyra timmar med en av flickorna från Emperor Club är inte någon klok investering. Det skall väl vara en amerikansk politiker som gör sådna prioriteringar.
Det blir lite konstiga perspektiv när man man som jag tänker på t.ex.Rolf som åker buss eller när jag funderar över vår livsstil i relation till världssvält eller klimatförändringar


Jag funderar och funderar hur det kommit sig att en undersköterska i äldreomsorgen i Sverige får 14000:- och en direktör för ett börsbolag 1.400.000:- för en månads arbete. Ja sedan finns det barn och kvinnor som bara får 140:- att leva för endel kanske ännu mindre... Det känns ibland som en del av jordens befolkning redan lämnat verkligheten och flugit iväg i drömmen om noaks ark

Ingen kan få mig att acceptera den människosyn som ligger till grund för ekonomisk och juridisk olikhet. Jag bryr mig väl inte om skattebetalarna i USA vill finasiera herrars besök hos vackra damer. Men jag kan aldrig acceptera att barn skall utnyttjas som i Sverige och sedan skall det mörkläggas för att de skyldiga tillhörde de människor som står över lagen.







Andra bloggar om: , , , , ,, , , , ,, , , , , , , Intressant.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar