fredag 23 maj 2008

The women svänger loss hos miljöpartiet

Women på miljöpartiets kongress får avsluta den här dagen. Visst är jag med i miljöpartiet och visst delar jag partiets värderingar men ändå...Jag är väl alltid kritisk av födsel och ohejdad vana. Alltid anti mot alla former av auktoriteter..Jag skrek redan som liten. Inte var det min ide att födas till den här planeten.. vad mor och far hade för sig vet nog bara de...
Vad har det här med en partikongress att göra...jo här finns det mycket kärlek, kreativitet och livslust..det är nästan så jag börjar tro på att Miljöpartiet kommer att lösa framtidsproblemen.
Det är en rätt spännande upplevelse att se och lyssna på alla dessa olika människor. Det här kommer aldrig att gå tänker jag när vi sätter oss i salen för debatter och votering. Helt plötsligt ändrar denna glada flummiga argumenterande allvarliga engagerade skrattande samling människor skepnad.
Unga människor hanterar tekniken, mötesledarna manövrerar skickligare än riksdagens talmän...och partiet fattar beslut med en effektivitet som skulle göra vilken företagsledning som helst GRÖN av avund. Och besluten inte bara andas demokrati det är demokrati som fungerar..
Äldre människor som var med när miljöpartiet föddes växlar plats i talarstolen med unga människor som argumenterar för sin framtid.



Jag sitter mitt i denna rörelse och ser media som intervjuar, grupper som jobbar fram förslag och så kommer jag på mig själv med att tänka. Fan det fungerar, miljöpartiet kommer att göra det omöjliga möjligt. Det svänger verkligen om Miljöpartiet. Men jag tillhör den äldre generationen så nu går jag och lägger mig. Det är en dag imorgon också.

SvD 1 Ab 1
Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: , , , vänsterterpartiet, miljöpartiet, mänskliga rättigheter Technorati om: , , Icerocket om: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar