söndag 29 juni 2008

Hejdå Carl Bildt

FRA:s verksamhet har stor betydelse för Sveriges säkerhet, hävdar utrikesminister Carl Bildt. Men några aktuella exempel på signalspaningens nytta kan han inte ge. Det skulle avslöja Sveriges kapacitet, skriver han på sin blogg.

Carl har varit en person jag haft mycket högt förtroende för trots att han och jag har olika värderingar.
Så här skrev jag tidigare på bloggportalen som motivering till att hans blogg var en av mina favoritbloggar.
Motivering: Carl Bildt försöker använda bloggen som personligt media. Han har det ju inte så lätt att vara personlig, både utrikesminister och moderat, men en människa som står för yttrandefrihet är han.
Nu får jag med stor sorg ta bort honom som favoritblogg.
Ytterligare en röst för yttrandefriheten har tystnat.

För övrigt anser jag att FRA-lagen bör förstöras
Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: usa carl bildt mandela terrorist bush , , , , , moderaterna , vänsterterpartiet, , miljöpartiet, centerpartiet, folkpartiet, sverigedemokraterna, feministiskt initiativ, piratpartiet junilistan fra yttrandefrihet tryckfrihet övervakning pressfrihet frihet FRA-lag FRAlagen Technorati om: , , Icerocket om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar