torsdag 3 juli 2008

Jag är registrerad av FRA och SÄPO

Jag är registrerad av FRA och SÄPO. Det är inget särskilt med det. Det är klart att de vill läsa och lyssna på vad jag säger det finns ju mycket att lära men....
Min epost till presidentrådgivare i USA. Min epost till människor i Asien. Min epost till människor i sydamerika osv vet jag inte om Reinfeldt har med att göra.

Jag ingår i det som kallas globala nätverk. Hur många och vilka får väl någon klia sig i huvudet och försöka lista ut. Det är farliga grejor det, nätverk, för gamla stofiler som Reinfeldt & Björklund. De fattar inte vad sociala relationer är. De fattar ju inte ens varför en stor del av svenska folket reagerar på att de är kränkta.

Men ett av många nätverken är ett nätverk där det ingår socialarbetare. Det är inte mer komplicerat än att vi utbyter erfarenheter av hur vi yrkesmässigt arbetar med sociala frågor. Bostäder socialförsäkringar handikapp osv...

Självklart beskriver vi då den verklighet som vi arbetar i. Du behöver inte så stor fantasi och fundera över hur en socialarbetare i ett land med lite mer våldsstruktur i staten känner när de förstår att deras epost till Sverige hamnar hos underrättelsetjänsten i Sverige - exporteras vidare till andra länder....

Så jag skiter fullkomligt i om Reinfeldt och Björklund smygläser min epost. Men så kan inte människor som sänder epost till Sverige säga. Så jag tror att Björklund, Reinfeldt och övriga herrar (finns väl någon dam också i regeringen) skall gå hem till sin kammare och fundera på vad de ställt till med....

Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: usa reinfeldt reinfeldt terrorist lex orwell , , , , , moderaterna , vänsterterpartiet, , miljöpartiet, centerpartiet, folkpartiet, sverigedemokraterna, feministiskt initiativ, piratpartiet junilistan fra yttrandefrihet tryckfrihet övervakning pressfrihet frihet FRA-lag FRAlagen Technorati om: , , Icerocket om: , ,

1 kommentar:

  1. Efter att ha deltagit i Centerns marathonchatt undrar jag om inte en förhoppning om "omtänk" hör hemma i avdelningen fromma sådana.

    SvaraRadera