tisdag 26 augusti 2008

Pink Floyd sex, drogs & Kungen


Dark side of the Moon, Wish You Were here, The Wall uj uj vilka skivor, nu går wadström i barndom igen. - Att syssla med musik såg jag som enda chansen att få mig ett ligg och en sportbil, skrattade Roger Waters. Klicka på bilden så får du lite skön Pink Floyd.

Jag kan inte låta bli att berätta en historia som nog är sann (kanske)...När Neil Armstrong klev ner på månen så sa han de berömda orden One Small Step.....sedan är det lite suddiga ord och han sa. Good luck Mr Jones...

Historien bakom dessa ord är en händelse i Neils barndom. Han gick förbi grannens sovrumsfönster och det var ett gräl i rummet. Aldrig att jag xxxx i munnen, inte en chans, du får vänta tills grannpojken går omkring på månen.....

Så sex drogs and rock & roll handlade det mesta om. Nu är det Kungen och Bonnier och slipsar...men kära vänner det är bara teater. Även Kungen har ju ungar eller hur:)

Som vanligt tar väl inte DN in den här bloggen så lika bra att peta in loggan direkt. Den här gången skrev jag inget om att Reinfeldt vill lyssna på hela svenska folket. Musik, vänner, musik, spela musik! Spela musik för kärleken. Spela hatet och misstänksamheten ur de frustrerade herrarna så de lossa på slipsknutarna.

Förbannat nu dök den upp igen. Någon som vet varför den envisas med att vara här på just den här bloggen. Vad du än gör så klicka inte på bilderna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar