torsdag 18 december 2008

The Blog och lite annat allianshyckleri

Jag fick lite lust att skriva idag men jag kom inte riktigt på vad jag skulle skriva om. En snabb rundtur i media gav mig inga nya tankar. Verkar vara lite nyhetstorka i pressen. En liten intressant fråga är oenigheten inom alliansen och hur den hanteras. Det är rätt tydligt på skillnaden när moderaterna har något på agendan som fler poliser och mer avlyssning(FRA) och spårning och kontroll. Då får övriga snällt vika sig för piskan. Men det är väl spelseglerna i alliansen. Så slutsatsen rösta på 1 och få 3 på köpet gäller inte inom alliansen. Rösta på 3 och få 1 annan är alliansens regler. Kanske kan vara något att fundera på för de som röstade på c, fp eller kd.

Så passa på och rösta i bloggvärldens väljarundersökning när du ändå är här. Se till höger för den som har svårt med orienteringen. Följ prickarna.....................................................................


Det är däremot mer aktivitet kring val inom bloggvärlden och numer pressen.

Jag tänkte lista pågående tävlingar om The Blog.

Aftonbladet har klivit in på den virtuella scenen i år med stora bloggpriset uppdelat på lite (mycket)märkliga kategorier.

Rick falkvinge har utlyst stora gammelmediapriset. En kul vändning av Aftonbladets lånade ide att betygsätta bloggarna. Rick får inte vara med i centerpartistiske Bents tävling om Årets politiska blogg. Motiveringen är att Rick är aktiv i piratpartiet. Däremot får jag vara med. Lite intressant då jag är aktiv i Miljöpartiet, men Bent har kanske förstått att det är min privata blogg. Det hedrar Bent. Men lite synd är det för många av piratpartiets bloggare skriver både intressant, faktabaserat och aktuellt. Rick skulle mycket väl kunna vara vinnare i år som jag ser på begreppet politisk blogg.
Men det fanns ju alternativ för mig så då blev det Schlaug som fortfarande är en av bloggvärldens mest intressanta skribenter. Att har skriver kritiskt och har"nyanser av grönt" gör honom ännu mer interssant.

För de som inte lyckas pinga och länka sig fram i ljuset som Bloggelito skriver så bra om så finns även i år Årets bästa blogg 2008 alla kategorier. Det finns fler Livet enligt MiNiMi har 2008 års bloggare. Så har du hittat någon fler lista så sänd in adressen under kommentarer till det här inlägget.

Jag skrev lite tidigare med anledning av twinglys lista "Lite skakad är jag över att ha missat nr 1." Nu har jag funderat och läst och funderat och funderat... Den här bloggen är extremt duktig på att fiska träffar inom marknadsföringsintervallet. Det känns som att kliva in på Åhlens med all varupresentation. Det kanske är en blogg? Men det liknar mer en postorderkatalog! Ullared är betydligt mer spännande än den här varukatalogen. Så varför jag inte hittat den tidigare är fortfarande ett mysterium. Det var lite intressant om man funderar över vad en blogg är. Men läsarna kan ju inte ha fel så den är väl intressant även om jag inget begriper. Det kanske är så enkelt att jag inte är tjej och tonåring. Många tonåringar på nätet finns det:)

Så till tonåringarna så här vill Reinfeldt och alliansen att framtidens kvinna skall se ut. Kräv yttrandefrihet och hjälp till att slänga ut Reinfelt ur era telefoner och epost. Rösta bort moderaterna från makten när du fyller 18.


Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: FRA IPRED, Årets blogg 2008 Bloggportalen knuff piratpartiet , , , , , , , , TWINGLY, BLOGGOSFÄREN, KNUFF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar