måndag 26 januari 2009

Min Boss och den nya tiden utan bossar

Bossen reder ut biljettkaos och ger ytterligare spelningar. Passar han sig inte får han stå på scen hela året i Sverige. Han är oerhört populär. Han sjunger ofta om orättvisor i USA och andra platser men på ett mycket enkelt sätt.
Jag har tidigare skrivit ett inlägg om min Springsteen det kan nog läsas igen. Det finns något hos musikanter som väcker våra känslor inte bara för musiken i sig utan budskapet.
När jag var ung så omdanade musiken till stora delar våra värderingar. Det är inte utan att jag anar en ny revolution i världen mot misslyckade maktmänniskor (bossar).





Lyssna på rötterna till det som nu återigen vaknat..change..hopp.. fred..frihet













Ni som har gjort lite omvärldsanalys utanför Borgs alliansens ankdamm ser det som sker på Island och Bolivia, finns det något samband..ekonomisk kris i västvärlden orsakad av Bush och hans krig...Frihetsrörelsen i Sydamerika ...ja det gör det kära vänner... Så jag avsluta med en hyllning till den nya fredsrörelsen och friheten som återigen sprider sig över Planeten...musiken är mediet..människor börja bli arga och trötta på konservativa krigshetsare gäller även svenska sådana som Bildt & Reinfeldt.....



Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: Island Bolivia Springsteen
samt lite press AB SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar