torsdag 17 november 2016

Smetande färg för att undvika lek och missbruk

Den här dagen började lite snurrig med facebook och massa katter. På youtube dök Mrs. Miller upp. Är du inte för ung så minns du henne som blev känd för att inte kunna sjunga..
Nu handlar ju den här bloggen just nu om mina promenader så bort från katter och på med mina boots.

Jag tänkte ta en runda förbi ån där brukar det vara stilla och vackert.
Så kom de där skyltarna som förstörde dagen först något om smetig färg som hindrar lek och missbruk. Och så var hjärnan igång och hittade på massa konstiga tolkningar av det.
Men vem vet någon hade säkert tänkt till ordentligt för att ingen skulle använda livbåten. Jag märkte att jag inte riktigt kopplade av så jag tänkte jag tar Sörmlandsleden istället för bebyggelsen. Fanns en skylt även för den. Det var intressant information om en gammal överfart från typ Vikingatiden. Men sedan kom det en sådan där konstig mening Under många år hade F11 ett framgångsrikt handbollslag som en kortare tid spelade i den svenska elitserien. 

Jag drog ett djup andetag och gav mig in i bebyggelsen istället. Jag hade ingen lust att möta ett handbollslag just nu. Men då kom den här på en busskur
Hjälp framtiden är smaksatt! Vad i hela friden betyder det, räcker det inte med Trump. Jag lämnade bebyggelsen och gav mig in i skogen. Här var det mer trivsamt med underbara mossängar utan massa texter att fundera över.
Jag märkte att dagens promenad hade tagit flera timmar och det började kännas i operationsärr och ben. Så jag vände hemåt. När jag kom in i skogen märkte jag att jag blev lugn, axlarna sjönk några centimeter och hjärnan började höra hur jag andades. Om du jobbat över på ett kontor någon gång så var känslan som när ventilationssystemet slås av.

Men så hände det där som inte skulle hända facebookanden kom gående men IRL Tur det inte var Mrs.Miller från Youtube.
Inte vet jag vad det var för mening med att skriva den här bloggen. Men motion fick jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar