tisdag 8 juli 2008

Försvaret på besök

Storfrämmande på min lilla blogg;)

wadstrom.blogspot.com
2008-07-08 13:43:23 - Försvarsstaben

När jag ändå har försvarsstaben on line så att säga så vill jag säga något.

Det viktigaste för ett land är att människorna i landet känner förtroende för de personer som de valt och det försvar och den polis vi gemensamt har att hålla ordning.
FRA-lagen med avlyssning av alla svenskars privata telefonsamtal och epost är det största hotet någonsin mot Sverige.
Vår frihet och integritet är hotat. Inte av yttre hot. Inte av miljön. Inte av marknaden. Vår frihet är hotad av vår egen regering!
Demokratin är hotad. yttrandefriheten, tryckfriheten ja allt det som gör Sverige värt att försvaras.
Så skriver jag som gjort min värnplikt och som gjort min FN-tjänst. Sverige behöver en ny regering som återinför de viktiga värden som integritet och yttrandefrihet innebär....

Tack för besöket försvarsstaben!
Med vänliga hälsningar
Björn Wadström


Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: försvarsstaben almedalen usa reinfeldt reinfeldt terrorist lex orwell , , , , , moderaterna , vänsterterpartiet, , miljöpartiet, centerpartiet, folkpartiet, sverigedemokraterna, feministiskt initiativ, piratpartiet junilistan fra yttrandefrihet tryckfrihet övervakning pressfrihet frihet FRA-lag FRAlagen Technorati om: , , Icerocket om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar