måndag 7 juli 2008

Senaste FRA från Almedalen

I detta ögonblick flyger svenska Herculesflygplan i Afghanistan och för att våga uppträda där måste jag veta vad som kan förekomma där i form av missiler och dylikt.
- Den kunskapen bygger ofta på resultat av signalspaning. Jag är helt beroende av de kunskaperna. Man behöver dem för att ha uppfattningen om att något är på gång, så att man kan höja beredskapen. Överbefälhavaren har uttalat sig om avlyssning av din epost och din telefon:(

För att bevisa att allt bara är en stor lögn så skrev jag ett hemligt meddelande i en blogg häromdagen. Jag utlovade 3000:- till den som kunde knäcka meddelandet.

Jag har fått ett käckt förslag på en sifferkod 3-11-7. "3 gånger (3) - meningsbyggnadsfel (rad)november (11), 7 mil (7). Detta leder till spalten etiketter folkpartiet (7) sjunde raden i inlägget
Så det hemliga meddelandet var då "Jag får ont i huvudet av detta kunskapsförrakt från Björklund."

Men kära vänner det kanske var rätt med 3-7-11 och vad det betyder vet bara de som redan sitter med detta facit..hemska tanke vad kan det vara för hemskt som detta innebär. Vi borde nog förbjuda epost...och telefon...och press...och dialog...uj vad man kan blir tyst och rädd...

I Kina är man inte tyst, jo kanske tyst men bloggarna de skriver och skriver....


Så nu kommer sanningen om det hemliga kodade meddelandet.

Det finns inget hemligt meddelande.

Hela övervakningsbeslutet bygger på en gigantisk lögn.
Syftet är att inskränka din personliga integritet, yttrandefrihet, tryckfrihet. Det kommer vi aldrig att tillåta. Vi går inte på lögnen att vår frihet vinns genom att inskränka vår frihet.

Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: almedalen usa reinfeldt reinfeldt terrorist lex orwell , , , , , moderaterna , vänsterterpartiet, , miljöpartiet, centerpartiet, folkpartiet, sverigedemokraterna, feministiskt initiativ, piratpartiet junilistan fra yttrandefrihet tryckfrihet övervakning pressfrihet frihet FRA-lag FRAlagen Technorati om: , , Icerocket om: , ,

1 kommentar:

  1. Befriande skrivet - nu är inte jag rädd längre! DEt finne inga hemliga meddelanden!
    Tack Björn och ha en bra dag!

    SvaraRadera