torsdag 24 januari 2008

Har storleken betydelse?

I Brors värld är storleken viktig. Storleken hos den andre. Alltså vad svamlar Wadström om nu? Jo, jag läste en krönika och analys i DN med rubriken otacksam balansgång för stödpartierna.
Äntligen tänkte jag så tar DN sitt journalistiska ansvar och skriver om alliansens aktuella politik. Det kan inte vara lätt för ett (kd) som inte kommer över 4% gränsen eller ett (c) som snart är där också. Demoskop (Övriga 1,0 , V 5,0, S 44,3, Mp 7,5, C 5,6, Fp 9,3, M 20,7, Kd 3,0, Sd 2,8.).

Men icke sa Nicke, DN skriver om hur (v), (s) och (mp) kommer att resonera när vi får en ny regering.
Så vad jag kan konstatera när jag läst Brors analys några gånger är att han inte skriver om nu. Han skriver om någon annan, någonannanstans, någonannangång. Det känns igen från alliansens miljöpolitik. Problemen blir ju mindre på långt avstånd så visst har storleken betydelse.

Några vänsterpartister orkade reagera på Brors artikel., men jag orkar inte ens skriva ett inlägg om Brors ord. Storleken har betydelse i media. DN har ett stort ansvar, men det går utför med liberalismen. Den krymper som hm..slutar nog där för idag:)
Nu skall jag lyssna på Isabella, hon som inte får synas i liberala DN.

Intressant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar