fredag 21 mars 2008

Centern för centralisering

Centern för centralisering?

Maud Olofsson tjänar inte bara 1.212.000 kronor om året som näringsminister. Som partiledare lyfter hon också 450.000 kronor i arvode från centerpartiet.

- Mitt parti tycker att jag är värd det och jag har faktiskt tre jobb, säger Maud Olofsson till TV4 Nyheterna och syftar på att hon är vice statsminister, näringsminister och partiledare.

Vad jag kan förstå så är det inget parti som betalar lönen utan jag och du med vår skatt. Det dummaste och mest korkade är...... jag har 3 jobb.

Centern för centralisering!
Kanske kan Maud Olofsson som verkar ha alla maktuppdrag göra något åt Vetlandametoden.
I fallet Louise i Vetlanda fick de båda hård kritik för sitt agerande som ordföranden i socialnämnden. Nu kan samma personer avgöra om flickan får skadestånd när ärendet tas upp i arbetsutskottet.

1 kommentar:

  1. Mest häpnadsväckande är kanske att man tror på fullt allvar att hon jobbar 100 % på alla ställe!! Annars hade hon ju haft del av lönen från flera ställe.
    Märkligt att ingen skriker fusk nu?!

    SvaraRadera