fredag 30 maj 2008

Det finns inget utanförskap

Jag har länge retat upp mig på talet om "utanförskap". Det här gör moderaterna ett nummer av. Utanför samhället kan ingen människa vara eftersom samhället är just summan av oss alla. Men att börja diskutera hur det kommer sig att några är feta som mumintroll och andra inget har passar inte moderaternas världsbild. För i den är alla feta, det beror bara på individen att hon väljer att vara utsvulten. Så därför skall mer valfrihet införas så att fler kan välja att bli utsvultna.

Frihet är annat ord som används av moderater och folkpartister i betydelsen fri från staten. men just ordet frihet behöver alltid kompletteras med två frågor frihet för vem och frihet från vadå.

Slutligen har jag alltid undrat vad de konservativa gubbarna egentligen menar med begreppet hushållsnära tjänster. nu kanske det fått sin förklaring :)

Undrar just när Eva skall få sin upprättelse för de övergrepp hon utsattes för som barn. men hon kanske ingår i begreppet hushållsnära tjänst och haft friheten att själv välja. Någon har i alla fall valt bort svensk demokrati, rättsväsende, yttrandefrihet och pressfrihet ...när skall det bli slut på apspelet. Men kanske är det så att gubbarna inte ger upp så lätt...

Ibland känns det som att alla konservativa gubbar lyckats samla sig i en allians..men det får jag återkomma till när jag funderat lite till... Avslutar med en repris så länge:)

Mer intressant av wadström Andra bloggar om: , hushållsnära tjänster , , , ,, , , utanförskap frihet valfrihet bannlysning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar