lördag 28 juni 2008

Några tankar om Mandela och min blogglista

Jag satt och tittade på Nelson Mandela på TV när han gick in och höll ett kort tal på sin 90-årsdag. Ni har det i era händer nu var hans budskap.
Hur Bush kan ha denne man på sin lista över terrorister säger nog mest om Bush och den vita kristna högern.
Om Nelson Mandela är terrorist så kanske vi alla skall vara stolta att vi betraktas som potentiella terrorister av Reinfeldt och Bush.

För övrigt anser jag att FRA-lagen bör förstörasMer intressant av wadström. Andra bloggar om: usa nelson mandela terrorist bush , , , , , moderaterna , vänsterterpartiet, , miljöpartiet, centerpartiet, folkpartiet, sverigedemokraterna, feministiskt initiativ, piratpartiet junilistan fra yttrandefrihet tryckfrihet övervakning pressfrihet frihet FRA-lag FRAlagen Technorati om: , , Icerocket om: , ,


"Min blogglista" är något som jag sett många har på sin blogg så varför inte. Jag läser så många bloggar att urvalet blir svårt. Jag hade en tanke att försöka välja ut 10. Det var egentligen omöjligt men jag är en man som tror på att göra det omöjliga möjligt:)
Men 10-12 kanske är ett bra antal.....

Imagine
Efter regnet
Bland de mest underbara bilder jag sett. Imagine är en blogg att se på.
SCHLAUG.SE
Långt från Lewi Petrus till Mats Odell...
Birger är en av bloggvärldens bästa skribenter. Sedan gillar jag hans struts!
the real mymlan
kärlek på nätet
Mymlan ja, ja mymlan är som Kajsa Varg. Man tager det man haver och så blir det så bra. Hon kan få ihop en blogg av ett litet ord. Inspirerande.
Gubben vid Rämen
Leva livet i reverse
Bara så skön och avkopplande
Jakop Dalunde
Miljö är inget för kd
Jakop är en av de unga gröna som bär på framtiden, herr struktur
Maria Ferm
om den liberala flykten
Maria är en av de gröna som bär på framtiden, fru känsla
Lunkens blogg
Ett till fordon, och ett till….
Vill du veta något så fråga ugglan..en mycket bra miljösida
Christian Engström (pp)
Mer medborgarförakt i FRA-debatten
En pirat skall vi ha med såklart
Greenpeace blogg
Det finns bara ett sätt att stoppa den
Gröna freden inte bara skriver de handlar också. Just do it!
Isabella Lund
Utvärderingen av Nya Zeelands avkriminalisering visar enbart på positiva effekter
Isabella skriver oftast om sex men det är inte därför jag gillar henne. En mycket skicklig skribent som är behaglig att läsa. Eftersom DN oftast censurerar henne så klart du skall läsa henne.

1 kommentar:

  1. Tack så mycket och en fortsatt trevlig helg får vi hoppas.

    /Imagine

    SvaraRadera