onsdag 2 juli 2008

Jösses vilka kämpar de är FRA-vännerna De vill verkligen bli lästa och avlyssnade.

Det har börja komma in mail till mig från enskilda riksdagsmän. Börjar ungefär så här..nu har jag fått 35000 mail och börjat besvara dem....timråsmedjan slår tillbaka:) Svenska folket har missförstått allting säger samtidigt Reinfelt och skyller på socialdemokraterna

Så till er alla fortsätt dialogen svara på riksdagsmännens personliga mail och ställ frågor..vi har nog alla mängder av olika frågor...min viktigaste är ......vem är fienden!

Här kommer två exempel på svar jag givit det korta först..


Sorry massdialog funkar inte.
Jag för gärna dialog med dig personligen så välkommen åter.
Berätta gärna för mig vem fienden är när du är beredd att införa Stalinmetoder i Sverige.
Mvh
Björn Wadstrom

Försök hitta det hemliga meddelandet. http://wadstrom.blogg.se/2008/june/hitta-det-hemliga-meddelandet.html

Från: Göran Pettersson [mailto:goran.pettersson@riksdagen.se] Skickat: den 2 juli 2008 19:54Till: FRA 19Ämne: Svar från riksdagen

Hej!Tack för ditt mejl där du framför din oro för den så kallade "FRA-lagen". Jag har skrivit rätt mycket om ämnet på min blogg http//dinledamot.blogspot.com och där finns också ett podradioprogram där jag förklarar varför jag tycker som jag gör. Jag hoppas att du tar dig tid att besöka bloggen och lyssna på podradion.Jag håller nu som bäst på med att besvara de cirka 35 000 mejl som kommit till min inbox via Expressen. Jag hoppas att du förstår att jag har begränsad möjlighet att svara på alla dina frågor separat. Jag ber dig därför skriva dina eventuella frågor och kommentarer på bloggen. Jag kommer att försöka att besvara dem där.Med vänlig hälsningGöran PetterssonRiksdagsledamot (m)Epost: goran.pettersson@riksdagen.seBlogg: http://dinledamot.blogspot.comPolitisk talradio: http://dinledamot.libsyn.comHemsida: http://dinledamot.se/

Ett exempel på ett lite länge mail och svar....Svaret kommer överst och mailet från riksdagsmannen sedan.

Suck.....det är när jag läser den här typen av svar som jag blir riktigt mörkrädd. Mycket kort så har jag i mitt liv erfarenhet av militär verksamhet, offentlig tjänst samt politiskt arbete.
Du lika väl som jag vet att det inte är samma sak att ha en politisk tanke och vad som sker i verkligheten. Det är en del av ledarskapet..
Men när det gäller just avlyssning av alla svenska medborgare kan vi inte ta några risker. Varje människas rätt till ett eget liv som staten inte kontrollerar går inte att förhandla bort. Nu vet jag inte vilket parti du tillhör men oavsett det så skall vi inte ge staten dessa befogenheter.
FRA har alltid sysslat med övervakning. Det har alltid förekommit övervakning inom landet av svenska medborgare. Du kommer att kunna läsa mer om det framöver i press och på Sveriges bloggar.
Det här mailet kommer med stor sannolikhet att sorteras ut och läsas innan du läser det. Men det kanske inte bekymrar dig. Vi har nog bara lite annorlunda syn på förhållandet mellan individen och staten.
Det känns mycket märkligt att behöva föra denna "bakvända debatt" med en som troligen är borgerlig. Hur borgerliga politiker kan hylla tron på staten begriper inte jag.
Du kanske kan förklara vem är fienden?
Avslutningsvis så får du en länk till en film del 3
http://video.google.com/videoplay?docid=-4104851170462978605&hl=en . Den tar någon timme. Den är inte på något sätt korrekt eller sann. Men den ställer en fråga på sin spets. Hur vet du vad som är sant. Hur vet du vad FRA gör och inte gör-
Vi skall ha tillit till varandra i ett samhälle, men vi måste bevaka individens rätt och skydd mot staten. Staten kan ta många former det har både Stalin och Hitler visat oss. USA kan man säga mycket om men ett land som kan ha Nelson Mandela uppsatt som terrorist bör vi vara vaksamma mot.
Kan du nu garantera att de svenskar som genom åren haft samtal med Mandela eller hans organisation inte är avlyssnade registerade och exporterade..svara helt ärligt. Vet du det och hur vet du det.
Tack för ditt svar och jag hoppas du på något sätt kan få regeringen att backa och göra en kovändning. Lyckas du inte så lär det inte bli många % av svenska folket som röstar på ett borgerligt parti.
Mvh
Björn Wadström

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Roger Tiefensee [mailto:roger.tiefensee@riksdagen.se]
Skickat: den 2 juli 2008 14:27
Till: bjorn.wadstrom@bewe.se
Ämne:
Hej,
Tack för ditt mejl om FRA. Det är lite synd att du inte skickar ett personligt mejl utan använt dig av Expressens massmejl, eftersom det innehåller felaktiga påståenden. Ett mejl mellan två svenska användare kommer inte som Expressen påstår att "avlyssnas av FRA" oavsett om det skulle passera landsgränsen.
Inrikes trafik förmedlas utan att den som kommunicerar kan påverka hur detta sker. Operatörerna väljer vanligtvis den billigaste transportsträckan vilket kan medföra att inrikestrafik kommer att gå över landets gräns och tillbaka. Därför kan det inte helt uteslutas att inrikestrafik rent tekniskt skulle kunna bli åtkomlig för FRA. Det innebär dock inte att trafiken får inhämtas - för det krävs att trafiken är relevant för svensk utrikes-, säkerhets- eller försvarspolitik eller för kartläggning av yttre hot mot landet. Om sådan trafik ändå skulle hamna i FRA:s system finns tydliga bestämmelser om förstöring av kommunikation som saknar relevans för signalspaningens ändamål.
Om du har andra frågor du vill ha svar på kan du titta på dessa frågor och svar som finns på regeringens hemsida.
http://www.regeringen.se/sb/d/3013/a/78411
Mvh / Roger

Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: usa carl bildt mandela terrorist bush , , , , , moderaterna , vänsterterpartiet, , miljöpartiet, centerpartiet, folkpartiet, sverigedemokraterna, feministiskt initiativ, piratpartiet junilistan fra yttrandefrihet tryckfrihet övervakning pressfrihet frihet FRA-lag FRAlagen Technorati om: , , Icerocket om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar