tisdag 5 augusti 2008

Soltzenitzyn en föregångare till bloggen

Moderatledningens angrepp på partimedlemmarna. Expressengetingen börjar få gadd igen:)
Jag har inte orkat skriva om Alexandr Solzenitsyn för vi har vår egen kontrollerande stat som snabbt växt fram med Reinfeldt.
Men nu när jag läser om moderaternas sanningsepost så slås jag av en likhet som SvD fångat i en rubrik.
Han gav en annan sanning än Pravda

Hur kunde det bli så här att moderaterna hamnar i sovjetstatens position. För en sak kan jag ana och det är att Alexandr Solzenitsyn skulle varit en av oss många bloggar mot FRA om han levt här och nu.

Jag vill på något sätt sända en sång till denne man som nog ofta stod helt ensam med sin röst mot diktaturen. Det får bli en sång av Björn . Finns det något vackrare att sjunga om än friheten.

Vi som lever och verkar nu har ett ansvar både till historien men framförallt att våra barn skall få växa upp i frihet. Låt aldrig rösten för frihet tystna. Låt aldrig makthavares sanning kväva det du vet är sant. Glöm aldrig historien, glöm aldrig vad som händer när friheten sätts i övervakade läger. Glöm aldrig. Så skriv och sjung eller dansa. Jag avslutar med en bild i repris som jag tycker är vacker och hoppingivande






Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: Alexandr Solzenitsyn lex orwell , , , , , moderaterna , vänsterterpartiet, , miljöpartiet, centerpartiet, folkpartiet, sverigedemokraterna feministiskt initiativ, piratpartiet junilistan fra yttrandefrihet tryckfrihet övervakning pressfrihet frihet FRA-lag FRAlagen Technorati om: , , Icerocket om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar