måndag 19 januari 2009

En blocköverskridande fråga GLÖMDA

Jag har valt att inte kommenter Lisa Marklunds gömda trots att jag hade kunnat. Nu är historien uppe för debatt och det är bra. Lisa får utrymme att synas och försvara sig.
Enkelt i denna debatt från min sida är att visst kan man skriva romaner och deckare. Men skriv aldrig mer sann berättelse. Det skadar så många människor även om det säljer bra såklart.

Jag har en annan historia från en kvinna i Nyköping. Den handla inte om gömda men glömda. Hon var 14 år när hon utsattes för sexuella övergrepp. Men det var inga fattiga personer som gjorde det. Så historien tystas ner gång på gång. Kan inte media och även bloggarna läsa den här boken och skapa samma debatt. det är en mycket viktigare bok än Marklunds.

Jag har snurrat runt lite på nätet och hittade detta om en ny bok 2004Jag hade missat boken tills jag hörde Eva berätta 2007..... Vill du läsa Makten, Männen, Mörkläggningen klicka här.Lyssna på Doris Hopps röst från ett av avlyssningbanden (som mp3) här.
Den handlar om etthelt sant övergrepp på en flicka 14 år och den innehåller Sveriges största rättsandal någonsin. Det var den dagen då tredje statsmakten tystnade...Den dagen förändrades Sverige.

Jag vill ha en politisk debatt om hur detta kunde hända!! Var är Sveriges politiker. Eller är frågan för nära er egen bak?

Bokförlagen har det svårt så köp boken Makten, Männen, Mörkläggningen

Mer intressant av wadström Andra bloggar om: , , , , ,, , , , ,, , , , , , , Marklund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar