torsdag 19 mars 2009

Är det kärlek säg?

Tingeling satte sig i hjärna hos ung som gammal. Upprepa en enkel fras många gånger och hotta upp bakgrundsmusiken och lite dansande kvinnor. Så gör man en schlager, men som dommaren i Lets Dance brukar säga..det saknas känsla. Tingeling tingelin, hos mig blir det inget pling.


Jag funderade rätt mycket över vad det var hos Caroline af Ugglas som väktes hos mig. Kär i en artist kan man ju inte vara så vad var det. Aftonbladets läsare tyckte det var rätt låt som vann, men Caroline var bäst. Jag tror att det var att hon är så direkt. Hela kroppen sjunger. Det är vackrt. Jag känner igen det från när jag lyssnat på ett antal stora blues och jazzsångerskor. Caroline sjunger soul tror jag hon säger, men det är samma sak sa Nalle Puh
Jag tänkte ni kunde titta på några olika Carolinesidor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar