torsdag 16 juli 2009

Reinfeldts krig med väderkvarnar

STRASBOURG. En parlamentariker protesterade högljutt, en annan gäspade demonstrativt. Men två tredjedelar av ledamöterna var inte ens på plats när Fredrik Reinfeldt presenterade det svenska ordförandeskapet i Europaparlamentet.
Det talas så mycket om att Reinfeldt nu har möjlighet till sitt livs politiska karriär. Vem bryr sig, inte många tydligen.

Det som är oroande är att den konservativa högern samlar sig för ytterligare krig.
Det är en våt dröm att använda Iran för vapenprover och religösa krig. Israel får som vanligt springa ärenden åt USA. Det är nog på sin plats med en kursändring mot fred och samförstånd i EU. Vi vill inte delta i fler utrotningskrig för att komma åt olja. Sätt stopp för den amerikanska militärindustrin och Israel. Men hur skall en högerman som Reinfeldt klara det Han har ju sin krigshetsare Bildt att ta hänsyn till inom partiet. Bildt har ju hela sin maktbas i just USA. Den interna moderata maktkampen får alltmer ödestigra konsekvenser för Sverige. Snart har vi soldater utspridda värre en Karl den 12:e,

Vad som är värre är att Reinfeldt´s Ask inte fattar vad personlig integritet är.
En fundering får jag kring det övervakningssamhälle moderaterna bygger upp. Varför hör vi inget från journalistkåren. Förstår de inte att det är det fria ordet som är hotat. Det är hotat som aldrig förr i världshistorien.
Bildt och Reinfeldt har gått på den myt Bush och den kristna högen gav oss. Att låta all information flöda fritt till NSA för att på så sätt stoppa terror är sjukt!
Fattar ingen att det är USA´s behov av yttre fiender det handlar om när Ryssen inte längre upplevs som ett hot så kör den kristna högern med Isalm som hotet. Iran är givetvis målet och vi förser nu Israel med information via svenska FRA, det är fruktansvärt. Vem har gett regeringen mandat att gå ifrån svensk neutralitet? Är det du borgerliga väljare som röstade på jobbpolitiken?

Undrar just hur alla de som gav högern mandat för att lösa jobbkrisen tänker idag. Det är nog många som djupt ångrar var de la sin valsedel. Inte visste de då att de gick på århundradets blåsning. Inte ens utförsäljningen av allt offentligt har lett till fler privata företag. Svaret är så enkelt det är bara multinationella bolag och andra staters bolag som tar över svensk offentlig verksamhet. Reinfeldt har övergett Sverige!

Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: Israel, Iran, Krig, EU, ekonomi, moderaterna , centerpartiet, folkpartiet, feministiskt initiativ, piratpartiet junilistan fra yttrandefrihet tryckfrihet pressfrihet frihet sverigedemokraterna Technorati om: , , Icerocket om: , ,

2 kommentarer:

  1. Som en av de som röstade på alliansen förra valet tänkte jag berätta hur jag känner.
    Jag känner mig sviken och förbannad, desillusionerad och lurad.
    Visserligen hade det varit samma skit om Sossarna & Co. kommit till makten men det gör det dock inte lättare att hantera det faktum att de som jag röstade på vill sätta mig i koncentrationsläger och hjärntvätta mig! (ok kanske lite väl dramatiskt :P).
    Jag har lärt mig min läxa och det blir således Piratpartiet tills något ändras eller jag dör.

    SvaraRadera
  2. jag röstade pp i förra valet ändå. hehu.

    SvaraRadera