lördag 27 december 2014

Man kan lära ungarna gå - men inte vart

Ja då var det dags att börja skriva igen.  Det kommer som vanligt att bli en salig blandning av aktuella händelser med min egen personliga tolkning.

Det kommer nog att bli en hel del lokala inlägg också på mina andra bloggar för dig som är intresserad av min hembyggd Nyköping. Kanske kan några av frågorna ha ett mer generellt intresse som fastigheter, skola, tjänstemannastyre (hoppsan) osv.. Du kommer att hitta dem länkade hit till  -Ettan- om du är intresserad.

Jag har hängt en stund på FB men börjar tröttna på alla bilder på katter, maträtter och korkade inlägg och kommentarer. Känner du ett behov av att läsa lite bättre texter med lite perspektiv och blick runt hörnet så titta in här på  lite då och då.

Lugn det blir inte bara samhällsfrågor och miljö, för som vanligt kommer jag att varva med lite guldkorn från vår stora mänskliga skatt av musik och annan konst.

Hittade en underbar inspelning av Keith Richards och ett piano. För dig som gillar musiken Stones har levererat ända sedan 60-talet, luta dig tillbaka och bara njut av en av de största överlevarna...shit filen på youtube togs bort, det var det vanliga om upphovsrätt kan jag tänka. Men piano och Keith kommer ändå fast det nu blev Jerry Lee Lewis vid tangenterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar